top of page

Disciplina projektų valdyme


LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!


Šįkart naujienlaiškį skirsim projektų valdymo temai, bet neskubėkit pabėgti, jei galvojat, jog jums tai neaktualu. Mūsų komanda labai mėgsta projektų valdymo teorijas bei principus taikyti ir realiame gyvenime (įprastame planavime), todėl tikimės, kad informacija bus naudinga daugeliui.

 

Disciplina = chaosas?


Disciplina projektų valdyme susideda iš kelių procesų: planavimo, vykdymo ir užbaigimo, o kiekvienoje iš šių dalių slepiasi po dar kelis aspektus. Tam, kad projektas būtų valdomas efektyviai ir kokybiškai, būtina pasitelkti ne tik metodologijas, įrankius, įpročių valdymą, discipliną ir kontrolės mechanizmus, kurie sustiprintų projektų valdymo brandą organizacijoje. Visa tai skamba pakankamai painiai, tiesa?


Tam, kad darbas vyktų tikrai disciplinuotai, būtinas ir kūrybinis chaosas, tačiau viską atliekant tvarkingai ir pagal savo turimas taisykles/ nuostatas/ procesus, tai pasidaro ne taip ir baisu. Žinoma, atsiranda biurokratija, kuri visus erzina, bet ją tikrai galima paversti ne tokia baisia ir pasitelkti žmonių patogumui, o ne betiksliui dokumentų ar programose esančių tuščių langelių pildymui, kuris ilgainiui ir pradeda erzinti.

 

Pagrindinės disciplinos projektų valdymui


Nesvarbu ar Tavo pareigose yra žodžių junginys ,,projektų vadovas”, ar ne, visi susiduriam su neprocesinių dalykų valdymu. Šias disciplinas verta įsivesti ne tik savo, bet ir įmonės/ organizacijos projektuose, nes tai tikrai prisidės prie galvos skausmo mažinimo.


🚀 Organizavimas. Tai yra viena iš reikalingiausių dalių projektų valdymui. Sėkmingas projektų vadovas turi turėti sistemą, kuri jam leidžia žinoti viską, kas vyksta. Realiame gyvenime tai gali apimti ir tą patį to-do list’ą, kuris turi būti sudėliotas patogiai ir protingai, pavyzdžiui, pagal prioritetus.

👨🏼‍🚀 Planavimas. Pats planas, kai jis nėra tinkamai sudėliotas, gali ne tik būti nenaudingas, bet ir trukdyti. Svarbu pasiruošti jį taip, kad tai būtų tarsi nuorodos ką ir kaip daryti. Tokiu atveju bus paprasčiau suvaldyti tempus, sudėlioti deadline’us ir suprasti, kada ir kuriuos žmones reikia informuoti dėl tam tikrų aspektų ar užduočių.

🚀 Apimties valdymas. Kai žinom, kokia yra projekto apimtis, labai palengvinam ir patį pokyčių valdymą. Kai vyksta koks nors pokytis, lieka tik nuspręsti ar tai vis dar įeina į projekto apimtį, ar su tuo dalyku reikia tvarkytis kaip su atskiru pokyčiu ar net kaip su viena iš rizikų.

👨🏼‍🚀 Užduočių valdymas. Dažniausiai, kai su projektu dirba visa komanda, kiekvienas jos narys būna atsakingas už savo individualias užduotis. Projektų vadovas turėtų palaikyti kontaktą su darbuotojais ir kartas nuo karto pabaksnoti juos, jei užduočių atlikimas vėluoja. 😁

🚀 Rizikų ir problemų valdymas. Apie rizikas esam tikrai nemažai kalbėjusios, bet dar kartą primenam - žinant, kokios projekto rizikos ir kas gali nutikti bei nusimačius, kaip su jomis tvarkytis, bus lengviau patiems jums ir išvengsit didelio kiekio streso.


Tai yra tik pagrindiniai aspektai, egzistuojantys projektų valdyme. Kuo labiau gilinamės į šią sritį, tuo sudėtingiau gali tai atrodyti, bet išmokus viską dėlioti tvarkingai ir pasinaudojus viskuo taip, kad būtų naudinga žmonėm, galima išvengti labai daug nereikalingo galvos skausmo. 😁


Deja, vien žinoti, kaip valdyti atskiras projektų sritis nepakanka. Jas reikia ir nuolat stiprinti. Kaip? Įsivedant kontrolės mechanizmus. 🤓


Su geriausiais linkėjimais,

Dovilė 🚀

13 peržiūrų

Susiję įrašai

Rodyti viską

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Šią savaitę pratęsim temą apie AI. Kad ir kiek pastaruoju metu ji nagrinėjama, jaučiam, kad daugumai sukelia šiokių tokių baimių ir nepasitikėji

bottom of page