LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!
Šios savaitės topic'as skirtas aptarti vieną reikalingiausių temų: kaip išvengti apimties išsipūtimo. Tema apie projektų valdymą, bet patarimus, kaip ir dažniausiai, tikrai galėsit prisitaikyti ir savo laiko planavimo sistemoms. 😁
Be jokių didelių įžangų - let’s go. 🚀
Kaip deal'inti su pokyčiais?
Nesu prisilietusi prie projekto, kurio eigoje nebūtų pakeista bent dalis dedamųjų. Ir kad ir kaip gerai tą projektą suplanuosim, darbo eigoje vis tiek išlenda reikalų (dažniausiai žmonių sukeltų), kurie ką nors pakoreguoja. 💩
Apimties padidėjimas gali smarkiai paveikti deadline’us, biudžetus ir net bendrą projekto sėkmę. Kaip to išvengti? 🤓
🚀 Pokyčio poveikio įvertinimas. Išanalizuojam pokyčio poveikį deadline’ams, ištekliams, biudžetams ir kitiems aspektams, o tada, žinodami galimas pasėkmes, galim derėtis ir priimti sprendimus dėl apimties koregavimo.
🚀 Aiškios ribos. Šis patarimas toks universalus, ir efektyvus, kad tikrai neretai jį galit pastebėti mūsų komunikacijoje. 😀 Kalbant apie projektų apimtį - aiškiai identifikuoti tikslai, siekiami rezultatai, komanda ir pan., leidžia apibrėžti reikiamą projekto apimtį ir apie ją iškomunikuoti suinteresuotoms šalims. Tuomet reiktų aptarti jų lūkesčius projektui bei pasitelkti lūkesčių valdymo technikas. Geriausia ribas aprašyti ir uždokumentuoti su visais parašais, kad prireikus ,,apsiginti”, turėtumėt svarių argumentų valdant pirminę projekto apimtį ir tikslą. 🤓
<žinoma, nebijokit ir tokių apimties pokyčių, kur kardinaliai keičiasi projekto rėmai ir tikslai; galima tiesiog vieną projektą sąmoningai užbaigti ir pradėti naują ar senąjį iš naujo>
🚀 Komunikacija. Jei turim nusimatę panašių prašymų (dėl apimties pokyčio) gavimo - vertinimo - (ne)tvirtinimo planą, o apimties pakitimą esam įtraukę į rizikų ir ,,ką tada daryti?” sąrašą, lieka tik laiku viską iškomunikuoti ir džiaugtis įdirbio rezultatais. Laiku ir sąžiningai bendraujant su stakeholder’iais galim užsitikrinti, kad žmonėms, kuriems reikia, bus pranešta apie galimus pokyčius. Tuomet turėsim visą projektu suinteresuotą komandą, su kuria galėsim tartis, ką daryti toliau. Priimti sprendimus lengviau, kai turi su kuo pasitarti, ar ne? 😉
Kai turim bent gaires ir žinom kaip valdyti rizikas, lūkesčius, apimtį, nelieka to perteklinio chaoso ir panikos, kai atsiranda reikiamybė pokyčiams. O kur galim rasti visus atsakymus, strategijas ir instrukcijas? Sistemoj. Šiuo atveju - projektų valdymo sistemoj. 😀
Primenu, kad tokią galit susikurti kartu su mumis ir besikuriančia Contribee bendruomene. Step by step su galimybe klausti, diskutuoti ir tartis. Man tai skamba tarsi ilgalaikė konsultacija. 😁
Su geriausiais linkėjimais,
Dovilė 🚀
Comments