top of page

Komunikacija su stakeholder’iais part2


LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!


Pirmadienį priminėme ir kalbėjome apie patarimus, kurie padeda bendrauti su suinteresuotomis šalimis. Šiandien norim pasidalinti istorijomis iš klientų ir mūsų pačių gyvenimų. Kaip spręsti susiklosčiusias situacijas, dėl netinkamokomunikavimo, kurios, beveik visad, būna tikrai nemalonios? Manom, kad bent vienoje iš situacijų rasit ir save (tikimės, kad ne iš stakeholder’io pusės 😀).

 

Kas nutinka nesusikalbėjus?


Idealiame pasaulyje viskas paprasta - turim sistemą/ strategiją, apimančią visas projekto dalis, įskaitant ir komunikaciją, viską darom pagal nusistatytus rėmus, grįžtamąjį ryšį gaunam taip pat laiku ir vietoj, niekas nestovi su padidinamuoju stiklu šalia ir nebado pirštu, stakeholder'iai yra suinteresuoti projektu tiek, kiek reikia ir gyvenam visi taikoj ir ramybėj. 😀 Bet, deja…


Keli pavyzdžiai, kaip būna realybėje, iš mūsų buvusių klientų pavyzdžių:

  1. Vadovas - vizionierius, arba kitaip - žmogus idėja. Planai vieną dieną vieni, kitą dieną - kiti. Vieną dieną prioritetas vienas, kitą dieną jo net nebeprisimena. Vyšnaitė ant torto - struktūros ir planavimas yra tiesiog neegzistuojantis dalykas, bet vienas iš pagrindinių projektų valdymo departamentų jau pradėjęs diegtis struktūrą projektų vadybai. Iškart kyla klausimas, kaip dirbti toliau su tokiu vadovu, kai jis - pagrindinis suinteresuotas asmuo?

  2. Vieno žmogaus agentūra, kuri užsiima interjero dizainu. Nesusikalbėjimo su klientais priežastis atsiranda dar pačioje pradžioje - sutarčių ar aiškių bendravimo taisyklių neturėjimas. Staiga tampa normalu, kad žmogus orkestras, turintis, pavyzdžiui, 5 klientus, visus norės patenkinti vienodai. Laiko tam kaip ir yra, bet du iš penkių rašo naktimis ir savaitgaliais, o tuomet pradingsta, kai iš pačių reikia kokio nors atsakymo. Staiga projektų (ne)suvaldymas tampa ir asmenine perdegimo problema. Žmogus pradeda galvoti, kad realiai nesusitvarko su krūviais. Bet kas nutiko iš tikrųjų, kai leidom klientams padiktuoti savo darbo taisykles?

  3. Na ir vienas case’as, kuris tiesiogiai liečia mus, nutikęs keletą kartų per pastaruosius mėnesius. Gaunam kvietimą pakalbėti kokiame nors renginyje (esam tų kvietėjų pagrindinis suinteresuotas asmuo šiuo atveju). Pagal visas “etikos” ir “projektų valdymo” taisykles - žaidimą diktuoti, ypač pradžioje, turėtume ne mes. Kas gaunasi, kai negaunam jokių timeline’ų iš kvietėjų pusės? Sugrįžtam tada, kai patogu mums, pavyzdžiui, savaitės bėgyje. Tuomet, žiūrėk, sako, kad mes nebeįdomūs, nes pranešėjų sąrašas užpildytas. Ko gero, būtų tikrai kita situacija, jeigu į pranešėjus prašytumėmės patys. 😀

Visų problemų, kurios atsiranda dėl netinkamos komunikacijos, rezultatai (bent vienai iš pusių) būna neigiamos emocijos, stresas, nusivylimas, net džiaugsmo dirbti praradimas, o, galų gale, ir projekto žlugimas (jau kalbėjom, kad taip pasibaigia 1 iš 3 projektų). Kaip viską išspręsti, kol dar yra vilčių? Susikurti sistemą/ srategiją/ rėmus - galim vadinti kaip norim, esmė čia nesikeičia. Nežinot, kaip tai padaryti arba dabar esanti strategija neveikia ir nesuprantat, kas negerai? Leiskit mums padėti jums. 😏

 

Iš klientų gyvenimo


Pagrindinės problemos, dėl kurių kreipėsi įmonė, buvo nenumatyti projekto reikalavimai, netinkamai suplanuotas pats projektas ir miskomunikacija, nenumatyti user'ių poreikiai, taip pat nenaudota jokios dokumentacijos.


Po mokymų 👇🏼

“Išsinešėm supratimą, jog reikalingos aiškios ribos, nusistatant projekto planą ir kad geresnis suplanavimas reiškia ramesnį ir sklandesnį darbą. Ir realiai darbas turi prasidėti būtent nuo to.” - UAB Actiofarma


Kitos klientės situacija - nesklandus darbas su tarptautinėm, nuotolinėm komandom, miskomunikacija, kultūriniai skirtumai, nepasiektas stakeholder'ių pasitenkinimas, nepatenkinamas projekto greitis, dar prisideda ir nuotolinis darbas, ir buvimas vieninteliu PM’u komandoje.


Po konsultacijos gautas feedback’as 👇🏼

,,Norėjau pasidalinti labai pozityviais įspūdžiais. Tai tikrai buvo labai naudingos ir produktyvios 1,5 h - užvedė ant kelio, kurias praktikas reikėtų naudoti, davė labai daug naudingos teorijos bei įsigilino į kiekvieną mano projektą iš praktinės pusės, tad gavau labai daug ir praktinių patarimų. Dabar visą info reikia suvirškinti ir kibti į darbus, kad patobulinčiau savo projekčiukus.” - Valerija


Situacijų ir pavyzdžių tikrai yra daugiau, bet visų variantų tikrai neįmanoma surašyti. Jei manot, kad jau reikėtų pagalbos - rašykit. Nelaukit tiek, kad viskas pradėtų degti. 😄


Su geriausiais linkėjimais,

Dovilė 🚀

7 peržiūros

Susiję įrašai

Rodyti viską

Portfelių valdymas

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Prieš porą savaičių rašėme naujienlaiškį savo projektų vadovams su pažadu, kad pasidalinsim apie portfelių valdymą, jei bus norinčių. Kadangi no

Sistemų kūrimas jūsų versle

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Projektų valdymo sistema nėra nei asana board’as, nei excel’iukas su to-do list'ais ir lentelėm, nei jokios užrašų knygelės, trello, notion’ai,

Efektyvaus projekto tvarkaraščio kūrimas part II

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! 5 likę žingsniai Apie pirmuosius penkis jau kalbėjome, tad iškart pratęsikim apie likusius: 6️⃣ Išteklių (pakartotinis) įvertinimas. Rekomenduot

Comments


bottom of page