top of page

Dažniausios pamokos projektų valdyme


LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!


Praėjusiame naujienlaišky išsiaiškinom, kad pamokos, kurias nešiojamės tik savo galvoje - beveik bevertės (nes praverčia tik mums patiems). Aptarėm, kodėl nuolat kartojasi tos pačios problemos ir kokią įtaką jos daro projektų eigai. Šiandien, kad savaitgalio labai neapsunkintumėm, trumpai papasakosim, kurias problemas būtų galima spręsti pirmiausia, kad nebereikėtų kiekvieno projekto metu gyventi streso apsuptyje. 😬

 

Išmoktos pamokos


Visi internete esantys straipsniai, išmoktų pamokų aprašymai, LinkedIn įrašai ir mūsų klientų problemos turi vieną panašų dalyką - visuose šaltiniuose rasim pasikartojančias labai panašias patirtis. Kad ir kokia veikla užsiimtume, projektų valdymo kelias ir jo eiga būna daugiau ar mažiau panaši. Kokios tos dažniausios pamokos, kurias geriausia išmokti vieną kartą ir visam gyvenimui?


🚀 Prasta komunikacija. Turbūt top'inis momentas, į kurį susikoncentruojama jau rezultate ("nu va ir vėl nesusikalbėjom"), bet tikrosios to priežastys gali būti įvairiausios - nuo nesuvaldytos projekto apimties iki lūkesčių, biudžetų ar tiesiog galutinio tikslo neturėjimo. Reikia išmokti kalbėti ir kalbėtis, rasti jums ir jūsų komandai patogiausius būdus tai daryti, susikurti sistemą, kuri padėtų laiku komunikuoti su visomis svarbiausiomis suinteresuotomis šalimis. Galų gale, kokį projektą (excel'io integracija ar Empire State Building statyba) bevykdytume, visi projektai rezultate yra dėl tam tikrų žmonių ir tam tikriems žmonėms. Kodėl gi nepasirūpinus jais iš karto?

🚀 Pagirkit vienas kitą ir palaikykit savo komandą. Kartais negalim žinoti, ką išgyvena komandos nariai. Vienas pagirimas, kai padarom ką nors gero ne tik individualiai, bet ir kaip komanda, gali pakelti motyvaciją ir įjungti antrą kvėpavimą. Lygiai taip pat kaip ir vienas negatyvus komentaras iš komandos nario gali visus staiga ir labai nepastebimai sustatyti į tą juodų avių bandą, kai dar nespėji užsimerkti, o jau visi nebetiki tuo, ką darom. Blogas ir nejaukus mikroklimatas komandoje, sutikim, dar niekam nėra pagelbėjęs pasiekti projekto rezultato greičiau, pigiau, apimties rėmuose, ar tiesiog - sėkmingiau.

🚀 Lūkesčiai. Klauskit klausimų, patarimų, parodykit, kad esate komanda. Komanda iš tikrųjų reiškia būrį žmonių, kuris dirba bendro tikslo link. Labai nemažai kartų teko matyti, kai komanda - tik pavadinimas. O dar gudriau, kai yra šlifuojamas už tokių skambių frazių kaip "šeimyna", "familia", dar geriau... "šeimanda" (rimtai?). Nors sakoma, kad lūkesčių valdymas labiausiai galioja vadovams, bet iš tikrųjų komunikuoja ir bendradarbiauja - visi. Nesant lūkesčių valdymo sistemai, t.y. žmonės nežino, nesupranta, nepateisina kažkokių lūkesčių, spėju, visi suprantam, link kokių aplinkybių tai veda. Ir kaip dažnai tokiose situacijose esat atsidūrę patys?


Kad ir kokią komandinę problemą nagrinėtume, viskas remiasi į komunikaciją? Daug kam gali atrodyti, kad nesklandumai komunikuojant yra problemos ištakų ištaka, o labai dažnai tai tėra rezultatas visai kitų nesuvaldytų priežasčių.


Nepavyksta greitai baigti užduoties - pasikalbėk su vadovu ar kolega, galbūt darbu pasidalinsit ir išspręsit.


Galimai bus viršyti biudžetai - pasikalbėkit ir išspręsit.


Projekto apimtis didėja ir sunkiai suvaldot, kažkuri iš projekto dalių sustojo, nepatenkinta suinteresuota šalis lipa ant galvos, atspėjot - pasikalbėkit ir išspręsit.


Didžiausia ir svarbiausia pamoka, kurią būtina išmokti - jūs esat žmonės, dirbantys kartu, ir kuriat rezultatą kitiems žmonėms. 🚀


Su geriausiais linkėjimais,

Dovilė 🚀

2 peržiūros

Susiję įrašai

Rodyti viską

Portfelių valdymas

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Prieš porą savaičių rašėme naujienlaiškį savo projektų vadovams su pažadu, kad pasidalinsim apie portfelių valdymą, jei bus norinčių. Kadangi no

Sistemų kūrimas jūsų versle

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Projektų valdymo sistema nėra nei asana board’as, nei excel’iukas su to-do list'ais ir lentelėm, nei jokios užrašų knygelės, trello, notion’ai,

Efektyvaus projekto tvarkaraščio kūrimas part II

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! 5 likę žingsniai Apie pirmuosius penkis jau kalbėjome, tad iškart pratęsikim apie likusius: 6️⃣ Išteklių (pakartotinis) įvertinimas. Rekomenduot

Comments


bottom of page