top of page

Kaip kovoti su distraction'ais?


LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!


Ko gero, dažniausia problema, su kuria ateinat pas mus, būna: ,,dirbu visą dieną, bet vis tiek nieko nespėju.” Beveik visad, kai pradedame gilintis į šią situaciją, paaiškėja, kad į ,,visad dirbu” įeina labai nemažai laiko, kai tiesiog blaškomės. Kalifornijos universiteto tyrimai rodo, kad po išsiblaškymo ir kokio nors dėmesio nukreipimo nuo dalyko, į kurį esam susikoncentravę, grįžti atgal į susikaupimo būseną, užtrunkam beveik 24 minutes… Daugoka, ne?

 

Kaip kovoti su blaškymusi?


Distraction’ai (blaškantys dalykai) ne tik gali būti, bet ir yra didelis asmeninio laiko planavimo priešas. Juolab, šiandieniniame pasaulyje tų blaškytojų daugiau nei reikėtų, tad susikaupti ir išlaikyti dėmesį darosi vis sunkiau. Kad ir kaip bebūtų, visų pirma, labiausiai padėti gali sąmoningumas - kai dirbu, tai dirbu, o telefoną į rankas imu tik baigus pradėtą užduotį ir pan.


Egzistuoja tikrai nemažai patarimų, kaip kovoti su dėmesio nukreipėjais, kurie veikia tarsi nebloga prevencija (bus ir dažnai girdėtų, tad priminsim ir juos):


🚀 Programėlės, kurios blokuoja dirgiklius. Yra sukurti specialūs app’sai, kurie blokuoja pasirinktus web’us ar kitas programėles. Galima užblokuoti soc. tinklus, naujienų portalus ir kt. toms valandoms, kol dirbat. Nebus galima pasiekti distraction’ų - priverstinai nesiblaškysim. Gaunasi geras išorinis savęs apsaugojimas per daug nedirbant su besiblaškančia galva, kuri tikrai padiktuos mūsų rankai vieną ar kitą akimirką patikrinti "ką ten kas į instagram'ą įkėlė?". Nebus ką tikrint - nebus ir kaip deal'int su savo išsiblaškymais.

🚀 Mūsų mylimas ir jūsų po truputį pamilstamas white noise. Ko gero, išsiplėsti kas tai ir kaip veikia, jau nereikia. Jei dar nebandėt, pabandykit - gal patiks ir padės?

🚀 Užduočių prioritetizavimas. Kai suprasit, kodėl ir ką turit daryti, didelė tikimybė, kad sąmoningai stengsitės išlikti susifokusavę. Kai svarbiausios užduotys lieka darbo dienos galui, ne tik jaučiame nerimą, kad nespėsim, bet nespėję pradedam nervintis ir atsiranda tas ,,nuolat dirbu, nieko nepadarau ir nespėju”. P.S. kaip prioretizuoti užduotis, papasakosim penktadienį.

🚀 Reguliarios pertraukos. Jei leisim sau pailsėti po 5-10 min kas kažkiek laiko, nesijausim taip, tarsi smegenys tuoj perkais. Šiam būdui puikiai tiks ir Pomodoro technika, apie kurią pasakojom #35 naujienlaiškyje, ar bet koks panašus išorinis laiko kontrolės būdas, jeigu su savimi susitarti, taip sakant, nesiseka.

🚀 Tinkamos darbo aplinkos susikūrimas. Turėjimas vietos, kurioje tik dirbam, tikrai gali padėti susikaupti. Jei dirbam lovoje, kurioje miegam, o šalia dar ir virtuvė - miegas su čipsų pakeliu rankoj garantuotas. Jei nedirbat ofise arba neturit galimybių nuomotis stalo bendradarbysčių erdvėse, tikrai padės bent atskiro kampelio įsirengimas namuose. Pačios išbandėm, patikrinom - veikia.

🚀 Ribų nusistatymas. Pavyzdžiui, jei susiplanuosit, kad tam tikras valandas skiriat laiškam atsakyti, tam tikras komunikacijai su komanda, kitas - savoms užduotims daryti ir būtinai darbą turit pabaigti, pavyzdžiui, 17 val., tai gali paskatinti išlikt susikaupusiems. Nepamirškit, kad planas gali būti koreguojamas - tai reiškia, kad anksčiau atsakius į laiškus nereikia laukti tol, kol praeis tam skirtas laikas, kad galėtumėm dirbti toliau. Lygiai taip pat nereiškia, kad reikia palikti paskutinius 2 laiškus neatsakytus, nes baigėsi laiko limitas. O...


Labiausiai pasiteisinantis dalykas...


O labiausiai padedantis dalykas - planas. Nenustebinom, ar ne?

Jei nebesusitvarkot patys, nesuprantat, kaip geriau susiplanuoti dieną, nežinot, kas ir kaip labiausiai tiktų jums - susirašom. Į mūsų planavimo mechanizmus įeina kur kas daugiau, nei tik visų įsivaizduojami apps'ai, įrankiai ir pomidorų būdai. Planavimas pagal Plano Gyvenimo filosofiją yra pirmiausia gyvenimas, savitaiga, požiūris, principai, ir tik tada - techniškai planavimo įgūdžius lengvinantys ir auginantys būdai ir priemonės.


Su geriausiais linkėjimais,

Dovilė 🚀

Susiję įrašai

Rodyti viską

Asmeninis laiko planavimas ir psichologija

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Šiandieniniame naujienlaiškyje pakalbėsim apie mūsų elgsenos psichologiją ir jos sąsają su laiko planavimu. Tad pasiruošk sužinoti keletą naujų

Kaip susikurti ramybę chaose? 🧘🏻‍♀️

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Pastarosiom dienom socialinėj medijoj matau nemažai post’ų, meme’sų ir kitokių formų pasibėdavojimų, kad 2024 metai jau nuo pat pirmojo mėnesio

Kaip planuoti, jei esi multitasker'is?

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Šiandien pakalbėsim apie tai, kaip planuoti multitasker’iams. Kadangi pati esu ex-multitasker’ė, pasidalinsiu ne tik bendriniais, bet ir man pad

Kommentare


bottom of page