
LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!
Pastaruoju metu nemažai kalbam apie pačią projekto eigą ir žingsnius, o ne atskiras dalis. Tad šiandien dar pakalbėkim apie pačią projekto pradžią - kaip pasiruošti projektui ir jį suplanuoti? 🤓
5 žingsniai projekto pradžiai / inicijavimui
Atrodo, kad kartais įvairios informacijos apstu, bet neaišku, kur ją dėti ir ką su ja veikti. 🤷🏻♀️
Šiandien papasakosim, kaip pasiruošti pačiam projektui.
1 žingsnis. Projekto case’o kūrimas (kai iš tiesiog fainos idėjos jį reikia paversti kažkuo realesniu). Pirmiausia - viską dokumentuok. Taip, dar vienas papildomas darbas, bet vėliau jis gali labai praversti. Grįžtant prie paties žingsnio - čia labai svarbu aprašyti projekto svarbą, tikslus ir kaip jie siejasi su įmonės ilgalaikiais planais. Tokiame dokumente dar turėtų būti paaiškinama, kodėl ir kaip įmonė turi naudoti techninius, finansinius ir žmogiškuosius išteklius šiam projektui. Idealiame tokio tipo dokumente neaprašomi techniniai projekto aspektai, susisteminta tik svarbiausia informacija, skirta įtikint vadovus imtis projekto.
2 žingsnis. Projekto sėkmės vertinimas. Šiame žingsnyje įvertinam projekto sėkmės tikimybę/ galimybę, sudėjus ir įvertinus visus galimus projekto apribojimus, prielaidas ir pan. Tada nusprendžiam vertas projektas įgyvendinimo ar ne. 🤓
3 žingsnis. Projekto charter’io sudarymas. Tam tikruose projektuose šis dokumentas/ žingsnis būna pirmasis. Be to, tai yra bene išsamiausia ir svarbiausia projekto pradžios dalis, nes čia apibrėžiami projekto tikslai, apimtis, komanda, ribos ir laiko rėmai. Taip pat reikėtų kuo išsamiau aprašyti šiame etape žinomus išteklius, reikalingus projekto įgyvendinimui.
4 žingsnis. Suinteresuotųjų šalių identifikavimas ir komunikacijos planavimas. Viena iš mėgstamiausių mūsų temų. 😁 Šiame žingsnyje identifikuojam stakeholder’ius, susiskirstom juos į kelias kategorijas, kad žinotume kada, dėl ko ir kaip komunikuojame su kiekviena kategorija ir susiplanuojam, kokiais kanalais bei kaip dažnai bendrausime su jais. Pavyzdžiui, su tais, nuo kurių priklauso pats projektas ir jo eiga, bendrausim dažniau ir komunikacijos kanalai turi būti patogūs, kad galėtume atsakymus gauti pakankamai greitai.
5 žingsnis. Kiek linksmesnė dalis - komandos subūrimas ir (ne)ofiso radimas. Dėl pastarojo - dažnai dirbam įmonės ofise arba iš namų. Jei netinka nei vienas variantas, vertėtų pagalvoti, kur vyks darbas. Be to, reikėtų pasiskirstyti atsakomybes, darbus, susitarti, kada ir kaip dirbame. Šis aspektas kartais gali būti beveik gyvybiškai svarbus. 😬
Po viso planavimo ir dokumentacijų labai patartina viską peržiūrėti iš naujo ir papildyti, jei to reikia. Ypač po šiokios tokios pertraukos, kai akys atpranta ir galva šiek tiek pailsi nuo tų pačių tekstų ir lentelių - tada galvojasi dar geriau. 🤓
Ši projekto inicijavimo fazė dažniausiai būna labiausiai miglota, tačiau skyrus jai pakankamai laiko, patikėkit, būna tūkstantį kartų lengviau vėliau projektą planuoti ir įgyvendinti.
Kai pagrindinė informacija žinoma, lieka tik daryti. Pradedam? 🚀
Su geriausiais linkėjimais,
Dovilė 🚀