top of page

Portfelių valdymas


LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams!


Prieš porą savaičių rašėme naujienlaiškį savo projektų vadovams su pažadu, kad pasidalinsim apie portfelių valdymą, jei bus norinčių. Kadangi norinčių buvo, savo pažadus reikia tesėti. 🚀

 

Projektų portfelio valdymas


Šiek tiek teorijos mūsų naujokams - projektų portfelio valdymas arba kitaip PPM yra set’as procesų, metodologijų ir technologijų, naudojamas įmonių, kad patogiai ir efektyviai būtų tvarkomasi su turimais projektais (o tiksliau, projektų grupėmis, kurios siekia to paties įmonės strateginio tikslo). Galim tokį set’ą sulyginti su kompasu, kuris veda projektus į sėkmę sklandžiai ir efektyviai. 🤓

 

Trumpai, kaip susikurti portfelį:

 

  1. Viskas prasideda nuo pagrindinių jūsų įmonės aiškių tikslų ir siekiamų rezultatų išsikėlimo ir išsiaiškinimo. Ne tik esmonių veiklos tikslų (pvz., daryti didesnę apyvartą), bet ir kodėl tos portfelių sistemos mums išvis reikia. Jei nesusižiūrim tokių dalykų, tikėtina, kad labai greitai portfelių sistema ir jos kūrimas bus tiesiog numesti į šoną ir neplėtojami.

  2. Sugalvojam pagal kokią sistemą prioritetizuosim ir rinksimės projektus ateityje - tai iš esmės ir yra pats PPM. Taigi, susirenkam informaciją apie dabar turimus projektus ir ieškom sąlyčio taškų, kas turėtų tapti kertiniais taškais prioritetizavime. Dažniausiai rinksimės projektus, kurie atliepia ROI, vertybes ir kitus mums, kaip įmonei, svarbius dalykus. Svarbiausia tai, kad ateityje apsiimami projektai ir šiuo metu turimi, sutaptų su įmonės strategija bei vestų įmonę link išsikeltų tikslų. Jei kažkuris iš projektų to neaprėpia, metas atsisveikinti ir tokių (tikėtina) daugiau nebeapsiimti. 👋🏻

  3. Pasitikrinam portfelio įgyvendinamumą. Šiam punktui išpildyti reiks visų su projektais susijusių žmonių - turim pasižiūrėti į rodiklius, kad įsivertintumėm atskirų projektų rizikas, galimas rinkos tendencijas, vidinius apribojimus technologijose, biudžete ir pan. Ir pasiskirstom išteklius. Arba bent aiškiai susidėliojam, kokių pagrindinių išteklių mums reikia tarpusavy panašiems projektams. Taip matysim kiek projektų apsiimti mums tikrai yra realu ir ar užtenka mūsų turimų resursų.

  4. Na ir paskutinis - valdom, stebim ir koreguojam. Šiame etape reikės pabendrauti su projektų vadovais arba PMO, kad įsivertintumėm rezultatus, pastebėtume problemas ir pakoreguotume skausmingas vietas tam, jog kitų ir dar kitų metų strateginiai portfelių sudarymai vyktų kaip per sviestą.

 

Ir pabaigai, kadangi neretai portfelių, programų ir pačių projektų valdymas yra tarpusavyje maišomi, trumpa špargalkė jums. 👇🏼





Su geriausiais linkėjimais,

Dovilė 🚀

3 peržiūros

Susiję įrašai

Rodyti viską

Sistemų kūrimas jūsų versle

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Projektų valdymo sistema nėra nei asana board’as, nei excel’iukas su to-do list'ais ir lentelėm, nei jokios užrašų knygelės, trello, notion’ai,

Efektyvaus projekto tvarkaraščio kūrimas part II

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! 5 likę žingsniai Apie pirmuosius penkis jau kalbėjome, tad iškart pratęsikim apie likusius: 6️⃣ Išteklių (pakartotinis) įvertinimas. Rekomenduot

Efektyvaus projekto tvarkaraščio kūrimas

LABAS visiems projektų ir laiko planavimo entuziastams! Pakalbėkim šiandien apie pakankamai basic, bet labai svarbų dalyką / projekto etapą - efektyvaus tvarkaraščio kūrimą. Ne deadline’ų iš galvos su

Comments


bottom of page